Quantcast
Kezdőlap Piactér Miért fontos a jó termékfotó?

Miért fontos a jó termékfotó?

Pöttyöslabda

A marketinges szakemberek már régen tudják: egy kép többet mond ezer szónál. És tényleg. A terméked fotója nem csak a terméket mutatja meg, hanem Belőled is egy részletet. Kiderül, hogy mennyire vagy igényes, milyen a szépérzéked, mennyire számítanak a részletek és főként: mennyire tartod szem előtt a vásárlód érdekeit. Hogyan árulhat el ennyi mindent egy kép? Mindjárt megtudhatod!

Mutass a lehető legtöbbet!

A termékedről lehetőleg ne csak egy fotót készíts. Előfordulhat, hogy a vevő számára fontos például a termék formája, egy frontfotó nem fogja bemutatni, hogy a hátoldal formája illeszkedik-e a vásárló igényeihez. Gondoljunk csak egy kávéfőzőre, vagy egy polcra: ha a vevőnek egyenes hátfalú polcra van szüksége, pórul járhat egy lépcsős elrendezéssel és fordítva. Több szögből és távolságból készíts képet, hogy a vásárló semmiképp ne csalódhasson. Sokan alkalmaznak nagy felbontású felvételeket, amelyekre rákattintva azonnal láthatóvá válnak az apróbb részletek is. Ezt csak javasolni tudjuk.

Legyél igényes!

A rossz minőségű termékfotó, a rosszul megválasztott háttér (pl. parketta vagy színes csempe) nem csak lehangoló látványt, és a szükségesnél kevesebb információt nyújt, de azt is üzeni, hogy téged nem érdekel a vásárló. Olybá tűnhet, hogy a terméket nem is akarod annyira eladni, mert még arra sem méltatod a vevőt, hogy egy (de inkább több) termékfotót készíttess. Ha komolyan gondolod a webshopot, akkor hosszútávon mindenképp alkalmazz termékfotóst, mert hamar megtérül majd a befektetésed.  Érthető, ha nincs pénzed drága fotóst bérelni kezdő vállalkozóként, de akkor is törekedj az igényességre. A jó világítás, az egynemű – lehetőleg fehér – háttér, a megfelelő szög mind-mind fontos kellékei a tökéletes termékfotónak. Semmiképp ne lopj vízjelezett fotót más weboldalról, mert végképp aláássák a vevőd bizalmát. Ha a célod a tudatos és határozott véleménnyel rendelkező szülők meghódítása (mint amilyenek a Pöttyöslabda oldal olvasói), akkor egészen biztos, hogy a vásárlási döntés folyamán nagy hangsúlyt kapnak a minőségi fotók is.

Mutasd meg a funkcióját!

Sok vásárló szereti a termékről a használat közbeni fotókat is – itt azonnal láthatóvá válik a termék mérete, és egyértelmű lesz a használat módja is. Mi a terméked legnagyobb előnye? Mutasd meg! Ha az, hogy nem törik össze benne, a laptop, akkor helyezz bele egyet, és fogd meg a szivacsozott részt, látszódjon, hogy puha és biztonságos helyet nyújt a drága munkaeszköznek. Ha az a terméked legnagyobb előnye, hogy kiválóan nyúlik, akkor mutasd használat közben, amin már eleve megfeszül – de te még mindig tovább tudod nyújtani.

Minden variációban

Ha a termékedből több színű, vagy több anyagból készült variáns létezik, mindegyiket fotózd le külön. Nem érdemes az egyszerű átszínezéssel próbálkozni, mert hiteltelennek tűnhet, és eltántoríthatja a vásárlódat attól, hogy a Te cégedet válassza.

Megfelelő, de nem túl nagy méret

Fontos a jó felbontású kép, ahogyan már beszéltünk róla, de a túl nagy kép lassíthatja a weboldal betöltődésének idejét, és a vevő anélkül továbbállhat a termékoldalról, hogy eljutott volna a fotóig. Ezt pedig nem szeretnénk. A fotód ne legyen 1500X1500 pixelnél nagyobb, bőven elég az 1000-1200 pixeles szélesség, álló fotó esetén ugyanekkora magasság. A fájlméretnél a PNG formátumot ajánljuk, mert veszteségmentes, kiváló minőségű – viszont emiatt kissé nagyobb méretű fájlt kapunk eredményül. A weboldalra azonban több méretben is felkerülhetnek a képek, fontos tudnunk, hogy megjelenik-e valahol miniatűr formában a termék, hogy mit tud a weboldalunk nyújtani. Előfordulhat ugyanis, hogy mi szép nagyméretű képeket készítünk, de a weboldalunk csak közepes méretűekkel üzemel.

Összefoglaljuk tehát, hogy mire figyelj, ha jó termékfotót szeretnél:

  • tiszta (nem pixeles) fotó
  • saját termékfotó
  • az értékesített terméket ábrázolja
  • a vevő képes azonosítani a terméket a termékfotó alapján
  • megfelelő méretű/felbontású/minőségű/színhelyes kép
  • bizalmat ébreszt a vásárlóban
  • a terméket több szögből is ábrázolja
  • megmutatja a termék előnyeit, részleteit
  • minden színben/variációban ábrázolja a terméket
  • megmutatja a terméket használat közben is
  • +1 – ha vicces, vagy szokatlan szituációban készül termékfotó, akkor garantáltan kitűnik a többi közül!

A „viccnél” vigyázz, hogy soha ne sértsd meg más emberek érzéseit, soha ne egy embercsoport kárára viccelj, inkább intelligens humort használj!

Érdekel, hogyan készíthetsz profi termékfotót? Kattints ide, és máris megtudhatod!

Ha jó szöveget szeretnél írni, akkor ezekre mindenképp figyelj oda!

A célközönséged elérése pedig könnyebb lehet, mint elsőre gondolnád!

Ha szeretnéd, hogy termékeid megjelenjenek a Pöttyöslabda oldal piacterén, és hírük eljusson az igazán tudatos és tájékozott szülőkhöz, írj nekünk az info@pottyoslabda.hu e-mail címre, és megbeszéljük a részleteket!

Sok sikert a kiváló termékfotó elkészítéséhez!

 

Ez is tetszeni fog