Quantcast
Kezdőlap Szabadidő 5 szuper programötlet anyáknak és fiaiknak

5 szuper programötlet anyáknak és fiaiknak

Kovács Móni

Végiggondoltam, hogy milyen helyek vannak Budapesten és környékén, ahová érdemes autóval vagy akár BKV-val is elutazni, hogy a gyerkőcökkel egy tartalmas napot vagy délutánt tölthessünk együtt. Most kifejezetten fiús(abb) célokat választottam, de természetesen lányokkal is mindegyik hely látogatható, mi több! Érdemes meglátogatni őket! Remélem, találsz a kedvetekre valót! 🙂 5+1 programötlet szerepel a gyűjtésben, te mit tennél hozzá?

Vecsési spotter domb

Ide igazából a férjem vitte ki a gyereket, viszont sajnáltam, hogy én kimaradtam a repülőnézegetésből. Vecsésről könnyedén megközelíthető gyalog, vagy kerékpárral. Óvodáskorú vagy idősebb gyerekkel érdemes elindulni. Megkérdeztem a hangerőt, a férjem szerint hangos, de sehol nincs a vadászgép-bemutatókhoz képest. Érzékenyebb gyerkőcnek azért tegyetek el egy füldugót. Hűvösebb őszi napokon vigyetek termoszban teát vagy forró csokit, egy kis egészséges nasit, és indulhat is a spotterkedés!
Hogy pontosan merre kell menni, azt itt elolvashatod!

Miniversum

A Miniversumot talán senkinek sem kell bemutatni. A folyamatosan megújuló miniatűr városrészek, az izgalmas események, az interaktív táblák, zakatoló vonatok nagyon lekötik a gyerekeket. Hatalmas élmény, amikor az ő vezérlésükre történik valami izgalmas a táblán. Lehetőség van arra is, hogy kipróbálják a vonatokat, erre a külön játszóházban van lehetőség, ahol még extra programokkal is kedveskednek a szervezők. Nem olcsó, de kihagyhatatlan programötlet az egész családnak! Mindenképp menjetek el!

Kockapark – interaktív családi élményközpont

A fiúk, akkor LEGO! És ha LEGO, akkor irány a Campona, ahol sok-sok lehetőséggel vár bennünket az állandó LEGO kiállítás és a játszóház is. A kiállításokon például fellelhetőek világháborús jelenetek, ahol tankokat, fegyveres katonákat láthatunk tényleg olyan környezetben, mely a valóságot tükrözi. Egy másik helyen pedig Star Warsból ismerős szereplőket és jeleneteket csodálhatunk meg. Kicsiknek, nagyobbaknak (no és persze apukáknak) is kiváló hétvégi program lehet egy esős napon!

Vasúttörténeti park

Szintén kihagyhatatlan programötlet fiúkkal. A hatalmas mozdonyokat végigjárhatjátok, kipróbálhatjátok a fordító-korongozást, a hajtányt, a Csajka-sínautót és természetesen mindenki felülhet a minivasútra is, ami tényleg fantasztikus élmény! Időszakos programokkal is várják a családokat, látogatókat. FIGYELEM! a park október 23.-án ingyenesen látogatható! 2019. október 17-18. csütörtök-pénteken viszont zárva tartanak. December 6-7-8-án pedig a Mikulás expressz programra lehet majd ellátogatni. Érdemes rendszeresen ellenőrizni weboldalukat, mert sok fontos információt tudhatunk meg. Mi már voltunk, tényleg jó szívvel ajánlom Nektek is! A Műszaki és közlekedési múzeum sajnos jelenleg zárva van, de megnézhetitek még a Liszt Ferenc repülőtér közelében található Aeroparkot is!

Csodák palotája

Iskolás korú gyerekek számára kötelezővé tenném a látogatást – még én is emlékszem, amikor a sulival mentünk el erre a szuper és érdekes helyre, ahol a lejtőkön fölfelé gurult a golyó és mindenféle dologhoz nem hogy hozzá lehetett érni, de egyenesen hozzá is kellett! Tipikusan olyan hely, ahová nem is elég, ha csak egyszer jövünk. Rengeteg a felfedezni való tudomány, és a gyerekeknek bizony idő kell, hogy leülepedjen a sok tapasztalat és összeálljon a kép: mi miért történik. Egy ideje már a Bécsi úton található az épület, ahol a csodák várják a látogatókat. Havonta is megújuló programokkal, szinte végtelen lehetőségekkel akár kisgyermekesek is látogathatják! Mi ennek még délután alvó gyerekkel nem vágunk neki, mert túl borsos az ára ahhoz, hogy 2-3 óra után hazajöjjünk szunyókálni.

+1 Tropicarium

Ha már volt szó a Camponáról, akkor meg kell említenünk a trópusi világot idéző beltéri „parkot” is, ahol selyemmajmokat, alligátorokat, kígyókat és nem mellékesen hatalmas cápákat is láthatunk a gyerekekkel együtt. Menet közben interaktív játékokkal tanulhatunk még többet az állatokról, a séta végén pedig a rájasimogatóban érinthetjük meg ezeket a csodálatos élőlényeket – ha szerencsénk van és találunk helyet – no és persze ha a ráják is így akarják ;).

Szívesen írtam volna még a listához a Planetáriumot, de azt nemrég bezárták (átmenetileg).

Ti mit tennétek még hozzá a listához?

Anya-lánya programokról itt írtunk.